26 juli 2023

SGP verdiept zich in Europa bij Zomerschool

Ongeveer 90 SGP-leden en -jongeren verdiepten zich twee dagen lang in de EU, bij de SGP Europa Zomerschool van Europarlementslid Bert-Jan Ruissen. Ze ontmoeten EU-insiders en bespraken de voor- en nadelen van de Europese samenwerking.

"Wat een belangstelling!", merkte Ruissen op tijdens de levendige vragensessies met de tien sprekers. De belangstellenden, die met een dubbeldeksbus naar Brussel kwamen, spraken onder meer met Brusselse ambtenaren, journalisten en andere Europarlementsleden. Ook een bezoek aan de Europese Commissie en het Huis van de Europese Geschiedenis stonden op het programma.

"We hebben duidelijk kunnen maken waarom de SGP cruciaal is in het Europees Parlement: voor een helder christelijke stem en voor de broodnodige eurokritische houding: geen andere partij uit Nederland komt op voor deze belangen."

De SGP Europa Zomerschool was 24 en 25 juli in het Europees Parlement. het was de tweede keer, na het succes van de  eerste editie in 2022.

De Zomerschool was financieel mogelijk gemaakt door de ECR fractie in het Europees Parlement.

Bekijk hier de foto-impressie door fotograaf Jan Baan: