17 juli 2019

SGP’er Ruissen vicevoorzitter Israël-delegatie Europees Parlement

Vandaag werd bekend dat SGP-Europarlementariër Bert-Jan Ruissen vicevoorzitter wordt van de Delegatie voor de betrekkingen met Israël. Daarmee wordt een waardevolle SGP-traditie in het Europees Parlement voortgezet.

Ruissen: “Ik zie ernaar uit om me in deze voor mij nieuwe positie in te kunnen zetten voor het bevorderen van de betrekkingen tussen Israël en de Europese Unie en voor de veiligheid en het welzijn van de Joodse gemeenschappen op Europees grondgebied

Vanaf juli nam Ruissen het stokje over van Bas Belder, die zich in de afgelopen 20 jaar inzette voor goede betrekkingen alsook de veiligheid van de staat Israël in de regio. De SGP leverde reeds drie termijnen de voorzitter dan wel vicevoorzitter van de EP-Delegatie voor de betrekkingen met Israël.

Tijdens de eerste zitting van de Israël-delegatie zullen de voorzitter en vicevoorzitters geïnstalleerd worden.Ruissen wordt tevens plaatsvervangend lid van de Delegatie voor de betrekkingen met India.

Eerder werd al bekend dat Ruissen lid wordt van de commissie Landbouw en plaatsvervangend lid van de commissies Buitenlandse Zaken en Visserij.